Základom dobrého time managementu je heslo ,,žiadne odkladanie!“

Aj Vás trápi  Vaša organizácia času, ktorá často v kritických okamihoch zlyháva? Tento problém rieši veľ a ľudí pôsobiacich v rôznych oblastiach života, či už sa jedná o študentov, alebo pracujúcich ľudí. V tomto článku sa Vám pokúsime poskytnúť niekoľko cenných rád o tom, ako si správne rozložiť aktivity tak, aby ste všetky tieto činnosti napratali do Vášho denného rozvrhu. Niekedy totiž nie je také jednoduché stihnúť všetko to, čo v danom dni musíme i zároveň chceme urobiť. V prvom rade by ste sa mali riadiť heslom ,,žiadne odkladanie!“ Práve odkladanie Vašich povinností je tou najpriamočiarejšou cestou k tomu, ako sa Váš time management môže dokonale zrútiť. Túto alternatívu si však určite nikto nepraje a preto sa treba poobzerať po spôsoboch, ako dosiahnuť stav, keď budete so svojim time managementom spokojní. V prvom rade by ste si mali vždy na začiatku každého dňa povedať, čo vlastne chcete v danom dni robiť. Je totiž lepšie, keď si napríklad určíte na každú činnosť po jednej hodine Vášho času a budete sa vtedy koncentrovať priamo na ňu. Je to totiž určite oveľa efektívnejšie, než pracovanie na všetkých činnostiach naraz, pričom žiadnu z nich vtedy nevykonáte dokonale. Ďalej sa skúste zamyslieť, či Váš čas nemôžete využiť ešte lepšie, než tomu tak bolo doteraz. Predstavte si pohár, v ktorom sú až po vrch naukladané kamene. Na prvý pohľad si možno poviete, že je tento pohár plný a už nič sa doň nemôže zmestiť. Skúste však nasypať do pohára zrnká ryže a zrazu zistíte, že sa tam predsa len ešte niečo zmestí. Potom môžete pridať vodu a takisto uvidíte, že z pohára sa stále nič nevylieva ani nevypadáva. Takto to môže fungovať aj s Vašim časom. Pokiaľ sa cítite cez deň vyčerpane, tak si jednoducho doprajte čas na oddych. Vašu prácu potom môžete presunúť na večer, keď sa po oddychu budete cítiť uvoľnenejšie. Verte, že takéto rozumné zaobchádzanie s časom bude mať pozitívny vplyv na Vašu psychiku i na kvalitu vykonanej práce.

One Response

  1. Lukasik 19. december, 2012