Zaručený recept na úspech v podnikaní neexistuje. Veď to by ste ani nechceli, aby to bolo také jednoduché, to by podnikal každý. Je tu však jedna vec, ktorá vždy poteší zákazníka a pre každú firmu, či podnikateľa by malo ísť o jednu z najhlavnejších priorít.
Bez kvalitného produktu alebo služieb nemôžete dlhodobo prosperovať
Reč je o poskytovaní kvalitných produktov a služieb. Samozrejme, neplatia „romantické“ predstavy o tom, že najkvalitnejšia ponuka má automaticky najvyšší úspech. V podnikaní zohráva úlohu oveľa viac faktorov.
Avšak neplatí ani opačný extrém a to taký, že zlá kvalita produktov a služieb sa dá „prekrývať“, napríklad reklamou. Chvíľu možno áno, ale rozhodne nie donekonečna. Samozrejme, marketing je taktiež veľmi dôležitý, ale musí tam byť aj kvalita.
A s tou vám môže pomôcť norma, ktorú majú zákazníci zväčša na mysli, keď sa vás opýtajú, či máte ISO? Áno, ide o „najzákladnejšiu“ normu, ISO 9001. Označenie „najzákladnejšia“ však nie je úplne na mieste, keďže každá ISO norma sa zameriava na iné aspekty podnikania, ale ak firmy a podnikatelia začínajú riešiť ISO normy, ich prvé kroky vedú s najväčšou pravdepodobnosťou práve k ISO 9001.
Čo je vlastne kvalita?
V súvislosti s ISO 9001 sa celkom určite stretnete aj s pojmom systém manažérstva kvality. Dôvod je jednoduchý: norma ISO 9001 totižto prináša firmám a podnikateľom odporúčania, požiadavky a usmernenia, vďaka ktorým preukážu schopnosť poskytovať kvalitné produkty a služby.
Je na mieste si vysvetliť ako norma ISO 9001 definuje pojem „kvalita“. V definícii vychádza z normy ISO 9000. Kvalita tu je stupeň splnenia požiadaviek, ktoré sú stanovené, všeobecne sa predpokladajú alebo sú záväzné.
A kto tieto požiadavky určuje? No predsa zákazníci. Môžeme tak povedať, že kvalita tu je úroveň ako je schopná firma plniť požiadavky zákazníkov týkajúce sa produktov a služieb, ktoré ponúka.
Zdroj obrázka:
Autor: TierneyMJ / Shutterstock.com