Ak chcete začať svoj biznis s tým, že budete niečo ponúkať, potrebujete mať jasno v tom, čo to bude. Budete ponúkať služby? Ak áno, do akej kategórie budú tieto služby spadať? Bude to niečo pre mužov alebo pre ženy? Bude to služba fyzická ako napr. strihanie vlasov, alebo to bude služba virtuálna, ako napr. súťažný portál? Budete ponúkať nejaký výrobok, tovar? A kde ho budete vyrábať? Doma alebo niekde v Číne? Bude to výrobok tradičný alebo moderný? Bude drahý alebo lacný? Veru, otázok, ktoré by ste si mohli položiť na začiatku svojho podnikania je určite veľmi veľa. Ale je tu jedna absolútne kľúčová, ktorú by ste si mali položiť hneď za myšlienkou, že chcete mať vlastný biznis. Aká je to otázka?
Bude tento produkt/služba riešiť niekoho problém? Problém totiž generuje potrebu riešenia. Potreba riešenie zase generuje nákupné správanie. Ak niečo potrebujete, idete do obchodu a kúpite si to, pretože to je riešenie na váš problém. A ten problém môže byť všeličo možné. Od hladu a prázdneho žalúdka až po nudu, ktorú chcete zabiť tým, že budete pozerať TV. Ale tú nemáte, takže idete do obchodu a kúpite si ju.
Táto úvaha sa možno môže zdať priveľmi triviálna a nezaujímavá. A predsa sa na trhu objavujú služby a produkty, ktoré ničomu a nikomu nepomáhajú. Skrátka, neriešia niečí problém. Neurobte aj vy tú chybu a peniaze sa vám len pohrnú. Je to také jednoduché. Myslite na svojho potenciálneho zákazníka a na riešenie jeho problému a on vám veľmi rád zaplatí za to, že mu vytrhnete tŕň z päty.
Text: PISEM.SK
Veľmi dobrý článok. Je to naozaj jednoduché, pokiaľ sa človek zameria na problémy a ich riešenie. Ešte okrem toho je dobré porozmýšlať aj nad bariérami, ktoré stoja medzi problémom a kúpou riešenia (produktu). Môže to byť napríklad obava „to je ťažké sa s tým naučiť robiť – to nezvládnem“. Takže dobre je dobré dopredu porozmýšlať nad bariérami v obchode a nájsť dopredu riešenie ako ich prekonať.