Veľa pracujúcich ľudí sa často sťažuje na to, že sú časovo zaneprázdnení a nestíhajú popri práci žiadne iné aktivity. Je pravdou, že niektorí ľudia sú skutočne veľmi vyťažení a ich pracovné nasadenie im neumožňuje možnosť voľby pri time-managmente. V zásade však platí to, že keď niekto skutočne chce niečo dosiahnuť, tak sa cesta dá nájsť vždy. Ideou tohto článku je to, že by sme mali vedieť využiť čas, ktorý je nám k dispozícii, čo najúčinnejšie a najefektívnejšie. Týmto myslíme nielen pracujúcich ľudí, ale v podstate všetkých z nás, nakoľko každý sa ráno budí s tým, že ide v danom dni niečo urobiť. V danom dni na nás môže čakať hneď niekoľko povinností a úloh, ktoré si musíme splniť. V tomto prípade odporúčame sa zamerať v určitých časových blokoch vždy len na jednu oblasť, a venovať sa jej na sto percent. V prípade venovania sa viacerým oblastiam naraz sa totiž môže stať, že síce urobíme časť práce, nie však všetku a nie poriadne. Občas možno nie je jednoduché sa sústrediť na jednu oblasť, keď vieme, že v iných nás tlačia termíny a máme tam iné nedorobené úlohy. Určite sa však sami presvedčíte, že táto cesta je určite účinnejšia než robenie všetkého a naraz. V oblasti efektívneho využitia času by sme mohli uviesť jednu formulku : ,,Nebuď zaneprázdnený a rozlietaný, ale buď efektívny!“ V tomto totiž tkvie veľmi vhodné ponaučenie pre každého, kto chce svoj čas využívať efektívne. Úspechom totiž nie je si na konci dňa povedať, že sme boli zaneprázdnení a aj tak sme vlastne nič nestihli spraviť. Skutočným úspechom je práve vedomie, že sme deň prežili užitočne a boli sme najefektívnejší, ako sa len v danej situácii mohlo dať. Potom zrazu možno zistíme to, že s našim časovým vyťažením to zase až také hrozné nie je. Uvedomíme si, že vlastne stíhame aj večeru s rodinou, prípadne nejakú dodatočnú športovú aktivitu. Všetko je len o utriedení si priorít a o správnom využívaní svojho času.