Čo je základom úspešnej marketingovej stratégie v online priestore?

Nájsť správnu marketingovú stratégiu, to človek nedokáže len tak (ak nemá ísť o náhodu). Treba sa dokonale vyznať nielen v marketingu samotnom, ale aj v podnikaní klienta, aby sa marketingová stratégia mohla ušiť na mieru.

Bez dostatočných poznatkov o klientovom podnikaní a jeho cieľoch sa to nedá

O to totižto (nielen) v dobrom digitálnom marketingu ide, robiť všetko na mieru klientovi, aby reklamná kampaň mala čo najlepšie výsledky. Čo totižto platí na jedného klienta, nemusí platiť na stovku ďalších. Každé podnikanie má totižto inú cieľovú skupinu a na každú cieľovú skupinu „platí“ niečo iné.

Preto sa vás každá dobrá marketingová agentúra pred vypracovaním kampane bude pýtať čo najviac otázok o vašom podnikaní, o vašej cieľovej skupine a o vašich cieľoch, ktoré chcete vďaka marketingovej kampani dosiahnuť. Ak ich to príliš nezaujíma, zbystrite pozornosť, niečo tu nehrá!

Skúste začať tam, kde sú takmer všetci

To platí tak pri masívnych kampaniach, keď sa chcete presadiť  na všetkých „frontoch“ digitálneho marketingu, ale rovnako aj pri menších kampaniach, keď napríklad ešte nemáte vlastný web, ale chcete len účinnou reklamou na Facebooku zvýšiť povedomie o vašom biznis profile. A tým logicky aj o vašom podnikaní.

Práve Facebook je miestom, kde veľa ľudí začína s digitálnym marketingom. Tým začínaním myslíme úplne „prapočiatky“, keď si len vytvoríte biznis profil, aby ste mali kde zhromažďovať informácie o vašom podnikaní a „chváliť“ sa vašimi projektami.

Krok je to logický, keďže Facebook je jednoznačne najrozšírenejšia sociálna sieť, takže potenciál osloviť ľudí máte na ňom obrovský. Výnimkou môže byť situácia ak cielite hlavne na mladú generáciu. Vtedy je dobré zvážiť investovať skôr do reklamy na Instagrame, keďže mladí sa práve na ňom zdržujú viac ako na Facebooku.

Zdroj obrázka:

Autor: 13_Phunkod / Shutterstock.com