Asi to každý poznáme. Máme našeho miláčika při uchu, voláme so známymi, či vybavujeme pracovné hovory a zrazu to príde: „akosi ho nepočujem poriadne,“ či „to tlačítko nereaguje.“ V takýchto situáciach nervy stúpajú na maximum, pretože v novom smartfóne máme uložené všetko a nechceme oň prísť, zase všetko presúvať, platiť horibilnú čiastku za nový telefón…je tu ale riešenie – servis mobilov, ktorý už dnes je zvyknutý aj na akýkoľvek najnovší variant na trhu, s ktorým môžete mať problém.
Keďže sa nachádzajú už skoro v každom meste, nie je problém si vyhľadať nejaký blízko Vás, preto o to, či sú k dispozícii sa báť nemusíte. Ak máte problém jednoducho si nájdite najbližší a zajdite tam. Servisný pracovník Vám už poradí, čo môže byť s mobilom a poradí Vám ohľadom opravy, pričom sa hneď dozviete aj cenu, aby ste mohli kalkulovať s prípadným porovnaním výhodnosti opravy voči kúpe nového mobilu.
Samotná doba opravy logicky už závisí od vady na telefóne. Servis mobilov Vám určí o akú chybu sa jedná a predpokladanú dobu opravy. Ak máte napríklad rozbitý, či prasknutý displej, pričom inak funkcie Vašeho mobilu pokračujú v činnosti ďalej, oprava dotykovej plochy potrvá približne dve hodiny, prirodzene v závislosti od toho, aký častý typ mobilu používate, a tým či daný servis mobilov má k dispozícii príslušné náhradné diely, či materiál.
Ak sa jedná len o výmenu batérie, oprava býva značne jednoduchá. V podstate je možné ju často uskutočniť na mieste, na počkanie. Servis mobilov má väčšinou k dispozícii batérie viacerých značiek, preto už najneskôr do dvadsiatich minút si po uhradení môžete vziať svojho miláčika zase späť a nie je potrebné sa zdržiavať objednávaním.
Rovnako môže byť proces rýchly i pri výmene poškodených krytov za čerstvo nové, pričom sa ale nevyhnete upozorneniu zamestnance servisu mobilov, že by ste mali zvážiť kúpu ochranného púzdra na zvýšenie nárazuvzdornosti Vašeho mobilu. Rovnako i problémy s konektormi môžu byť vyriešené veľmi rýchlo, takže to Váš mobil nemusí ani postrehnúť než sa vybije.
Trochu problematickejšie diely bývajú tlačítka, na ktoré si môžete počkať i nejaký ten deň. Majitelia iPhonov určite poznajú tú nepríjemnú situáciu, keď im stredné tlačítko neumožňuje dostať sa do hlavnej ponuky, a tým je nemožné pracovať s celým mobilom, keďže sa jedná o jendo z najdôležitejších tlačítiek.
Problematickejší je už softvérový servis mobilov, ktorý vyžaduje trochu viac sústredenia a rozhodne času. Ak potrebujete mobil prinavrátiť do stavu v deň nákupu, obráťte sa radšej na skúsenejších, ale v rámci reinštalácie sa musíte zmieriť so stratou všetkých Vašich dát a kontaktov.
Napriek tomu táto služba je tu pre ľudí čo potrebujú okamžite riešiť svoje problémy s mobilom a nechcú kupovať nový, majú ho po záruke, no inak im funguje v poriadku. Je to rozhodne lacnejšie a často Vám to ušetrí kopu nervov.