Prečo je sublimačná tlač obľúbená pri tvorbe reklamných predmetov?

Sublimačná tlač je často využívanou technikou tlače reklamných predmetov. Skvelou voľbou je pri farebných motívoch, keďže farby dokáže reprodukovať vo vysokej kvalite. Nejde však len o krásne farby, celkovo je sublimačná tlač kvalitná a trvácna.

Sublimačná potlač je nenáročná na technické vybavenie a aplikuje sa jednoducho

Ako vlastne sublimácia funguje? Najskôr sa na sublimačný papier pomocou sublimačného atramentu vytlačí požadovaná grafika. Následne sa tento výtlačok spolu s potláčaným materiálom vloží do termolisu, v ktorom zohráva úloha teplota a tlak.

Farba sa v termolise mení na plyn a zároveň sa otvárajú póry potláčaného materiálu, do ktorých farba v plynnom skupenstve preniká. Keď teplota klesne, póry sa uzatvoria a farba v nich stuhne, vďaka čomu sa v podstate stane súčasťou potláčaného materiálu.

Existuje aj forma priamej tlače sublimačnou technikou na materiál, ktorý je na to vopred pripravený. Odpadá tak „medzikrok“ s tlačením grafiky na prenosové médium, ktorým je sublimačný papier.

Na aké reklamné predmety sa sublimačná potlač využíva najčastejšie?

V úvode sme spomenuli, že sublimačná tlač je často využívaná pri potlači reklamných predmetov. A akých konkrétne? Obľúbenou je napríklad sublimačná potlač hrnčekov, ktorá znesie aj umývanie v umývačke riadu. A napríklad tričká s grafikou aplikovanou sublimáciou môžete prať aj pri vyššej teplote bez obáv o poškodenie potlače.

S obľubou sa sublimačná potlač využíva aj na obaly na mobil, uteráky, vankúše, či podložky pod myš. Samozrejme, existuje ešte oveľa viac predmetov, ktoré je možné potlačiť sublimáciou. Na čo však sublimačnú tlač nie je možné použiť, je napríklad 100 % bavlna. Prírodné vlákna totižto nemajú žiadne póry, ktoré by sa mohli otvoriť.

Zdroj obrázka:

Autor: Djavan Rodriguez / Shutterstock.com