Tipy pre kúpu kancelárskeho nábytku

Chystáte sa zariadiť kanceláriu alebo home office? Máme pre vás tipy, na čo myslieť a na čo dať pozor pri výbere a kúpe nábytku.

Kancelársky nábytok

Kancelársky nábytok

Rozpočet

Rozpočet je prvým a najdôležitejším faktorom, ktorý by ste mal zvážiť pri výbere kancelárskeho nábytku. Koľko ste do zariadenia ochotný investovať? Presná peňažná hodnota ďalej určí typ, kvalitu a kvantitu toho, čo kúpite.

Ak máte rozpočet obmedzený, treba sa poobzerať po outletových a secondhandových obchodoch, kde by ste za nižšiu cenu mali vedieť zohnať kvalitu. Ak máte rozpočet vyšší, môžete zvážiť luxusnejšie alternatívy, prípadne investíciu do technológií a praktických riešení. Pamätajte si však, že drahé nemusí vyslovene znamenať i kvalitné. Dajte na odporúčania a recenzie, prípadne si vyhliadnite kancelárske priestory, ktoré sa vám páčia, a opýtajte sa, odkiaľ zháňali nábytok do nich.

Priestor

Druhým dôležitým aspektom je rozmer a tvar miestnosti, ktorú sa chystáte na kanceláriu premeniť. Tieto faktory takisto ovplyvňujú to, po akom kancelárskom zariadení pri kúpe siahnete. Ak máte menej zamestnancov a málo miesta, možno vám budú v kancelárii viac vyhovovať zdieľané stolíky, pri ktorých môže pracovať viacero zamestnancov v jednom priestore. Ak je ale zamestnancov viac, malé priestory môžu potrebovať kreatívnejšie riešenia a treba viac dbať o to, aby mal každý zamestnanec dostatok miesta.

Pohodlie

Pri kúpe kancelárskeho nábytku je prirodzene takisto dôležité i pohodlie, ktoré zariadenie poskytuje. Ak už viete, kto všetko bude v kancelárii pracovať, stojí za to opýtať sa zamestnancov na ich názor. Čo si myslia o práci na sharedeskoch? Alebo by boli radšej oddelení umelými stenami? Ich názor je dozaista dôležitý a bude mať vplyv na ich prístup k práci.

image013

Úložné priestory

Nikdy nezabudnite na praktické úložné priestory! Aj keď sa to spočiatku nemusí tak zdať, je viac než pravdepodobné, že časom budete v kancelárii potrebovať priestor určený na odkladanie vecí, ktoré nemôžete vyhodiť, ale nepoužívate ich každý deň. Kartotéky, organizačné stojany a rôzne boxy či škatule vám pomôžu tento problém vyriešiť skôr, než nastane. Skorým zabezpečením úložných priestorov takisto predídete neporiadku a stratám dôležitých materiálov.

Elektronika

Či už ste do elektroniky blázon alebo nie, elektroniku treba vždy vyberať odborným okom a každú kúpu si dôkladne premyslieť. Nábytok v kancelárii by mal byť vhodný a uspôsobený tak, aby doňho (alebo naňho) elektronika vhodne sedela. Stoly by mali dovoľovať viesť káble nenápadne poza ne, či cez diery v stenách, poličky by mali mať miesto na tlačiareň či multifunkčné zariadenie.

Osvetlenie

Každá kancelária je iná a vyžaduje si iné osvetlenie. Mnoho „bossov“ sa na svetlo celkom vykašle a pri zariaďovaní ho nerieši, stane sa len záverečným, doladzovacím problémom. Je to ale veľká chyba – správne svetlo môže zvýšiť produktivitu zamestnancov, kým nesprávne ich môže celkovo zle naladiť a znížiť ich výkonnosť. Počet a umiestnenie okien rozhoduje o mnohom, ale často si ho nemôžete sami vybrať. Je ideálne zabezpečiť zamestnancom čo najviac denného svetla, ak je ale denné svetlo obmedzené, treba zabezpečiť vhodné osvetlenie počas celého dňa (obzvlášť dávajte pozor na to, aby si zamestnanci navzájom pri práci netienili).

Hygiena a čistota

Na čistom a upratanom pracovisku sa jednoducho lepšie pracuje, o tom niet pochýb. Takže nezabudnite pri výbere materiálov myslieť na to, ako rýchlo sa môžu zašpiniť. Obzvlášť nepríjemné je to pri elektronike a odtlačkoch prstov. Ale i stôl z dreva, ktoré je ihneď špinavé, či ktoré treba pravidelne a dôkladne čistiť, možno nebude ideálnym riešením pre každodennú ťažkú prácu.

Estetické hľadisko

Výber nábytku by mal byť konzistentný proces a finálny výsledok by mal vyzerať „ako by ho jedna mater mala“ – vhodne zladené farby, dizajn aj celkový look kancelárie z nej urobí príjemné miesto. Nechcete mať z pracoviska jedno veľké puzzle, ktoré má človek pri vstupe chuť buď poskladať, alebo z neho na kilometre ujsť. Preto je vhodné naplánovať interiér vopred a to možno aj na nejako vhodnom online plánovači. Mnohé nájdete na webe zadarmo.

Stoly a stoličky

na-655290_hr

Pri výbere stolov a stoličiek vždy myslite na to, že práve na nich a pri nich budú zamestnanci tráviť drvivú väčšinu pracovného času. Dôležitá je teda hlavne funkčnosť, vhodné využitie priestoru a pohodlie, prípadne ešte uspôsobenie na činnosť, ktorá má byť z kancelárie vykonávaná. Stoličky i stoly by mali spolu sedieť (napr. dajte veľký pozor na to, aby sa stolička dala do stola zasunúť a aby sa pri tom dalo pohodlne pracovať), ale na to nemusia pochádzať z rovnakého setu. Stoličky by mali byť ergonomické a poskytovať dostatok priestoru na zmenu polohy pri práci. Takisto je dôležité udržiavať napr. pri práci za počítačom predpísané uhly a vzdialenosti očí od monitoru, či zápästia na myške.

V prvom rade má plniť účel

Určite ste sa už na internete kochali obrázkami nádherných interiérov – napadlo vám niekedy, ako v takom priestore môže naozaj niekto aj žiť, keď to na obrázku vyzerá ako v múzeu? Dva hrnčeky vo farbe svetla položené na presne vypočítanom mieste, koberček na milimeter presne zasunutý k stolu…

Dekorácie a šikovné nápady môžu vytvoriť skvelo pôsobiaci interiér, ale účel by mal mať pred krásou prioritu. Môžete sa zamilovať do dizajnového kúsku, ale nedovoľte mu, aby vás obmedzoval, či vo vlastnej kancelárii zatlačil do kúta.