Vy viete, že ponúkate skvelé produkty a slovo kvalita sa vo vašej firme skloňuje každý deň, ale chcete, aby to vedeli aj ostatní a vaše produkty boli žiadané. Tento problém má nejedna firma a riešenie ponúka veľkoplošná tlač. O vás a vašej firme sa dozvie široká masa ľudí, takže ak chcete svoj biznis zviditeľniť, rozhodne premýšľajte o tejto možnosti. Reklamná tlač sa stáva čoraz populárnejšiou a patrí medzi osvedčené marketingové nástroje.
Billboard alebo bigboard?
Veľkoplošná tlač zahŕňa okrem iného aj billboardy a bigboardy. Na to, aby ste sa správne rozhodli pre jeden z nich, potrebujete poznať aspoň základné rozdiely.
Billboard je v porovnaní s bigboardom menší, rozmery sa obvykle pohybujú niekde na 3 x 6 metroch. Najčastejšie obsahuje výstižné slogany, zaujímavú potlač, výrazné písmo a čokoľvek iné, čo by mohlo upútať pozornosť predovšetkým chodcov. Cieľom je osloviť osoby, ktoré denne prejdú okolo neho. Vzhľadom na jeho rozmery sa hodí všade tam, kde sa bigboard nezmestí. Tlač billboardov je pre mnohé firmy jednoduchšia a rýchlejšia.
Bigboard je väčší, často aj dobre osvetlený, aby bol viditeľný už z diaľky. Púta predovšetkým autá a cestujúcich v mestskej doprave, pretože chodec len málokedy zdvihne zrak, aby si obzrel obrovský pútač. Rozmerovo môže pokojne presiahnuť 9 metrov, takže je dobré mať svoj bigboard v zaujímavej lokalite, kde by mohol vyniknúť.
Pútače majú pútať
Rozhodli ste sa pre rozmery, máte miesto a teraz riešite vizuálnu stránku. Spoľahnúť sa môžete buď na seba, svoju predstavu a svoje skúsenosti, alebo celkový dizajn radšej zveríte do rúk grafika.
V zásade platí, že záleží na kvalite tlače, na vhodne zvolenom písme a na farbách. Dobre viditeľná je napríklad sýta oranžová, modrá alebo výrazná žltá, avšak dbajte na okolie svojho pútača. Ak zvolíte sivú a billboard sa má nachádzať pred budovou, len málokto si ho všimne. Platí to aj naopak – zelený bigboard za mestom nevynikne tak, ako si predstavujete.
Slogan má byť krátky, výstižný a dobre zapamätateľný, aby si ho ľudia pamätali. Mnohí totiž po príchode domov zabudnú internetový odkaz, ktorý bol na pútači uvedený, a tak hľadajú stránku podľa sloganu.